Lukk
Verktøykassen
Handlingsveilederen
MENY
Verktøykassen
Handlingsveilederen
KOMPETANSEPORTAL
Verktøykassen for Ringerike
PDF
t
Undringssamtale med barn og unge
PDF
t
Undringssamtale – foresatte
WORD
Undringsnotat
PDF
t
Undersøkelse av syn og hørsel
PDF
t
Tverrfaglige team og møtefora
PDF
t
Traumeguiden 9-12 år
PDF
t
Traumeguiden 7-9 år
PDF
t
Traumeguiden 5-7 år
PDF
t
Traumeguiden 3-5 år
PDF
t
Traumeguiden 12-18 år
PDF
t
Traumeguiden 1-3 år
PDF
t
Traumeguiden 0-12 måneder
WORD
Tiltaksplan – nivå 2 og 3
PDF
t
Tilbud og tiltak til barn og unge
PDF
t
Støtte til samtale med foresatte
WORD
Skjema for dokumentasjon
PDF
t
Signaler på mistrivsel hos barn og unge
PDF
t
Samtykkeskjema
PDF
t
Samtaleguide om barnets morsmål – barnehage
PDF
t
Samarbeidsrutine mellom skole og barnevern
WORD
Samarbeidsrutine mellom barnehagen og barnevern
WORD
Rutiner ved bekymringsfullt skolefravær
PDF
t
Rutine og veileder for håndtering av mistanker om seksuelle overgrep i skolen
PDF
t
Rutine og veileder for håndtering av mistanke om seksuelle overgrep i barnehage
PDF
t
Risiko- og beskyttelsesfaktorer
PDF
t
Ressursteam – skole
PDF
t
Refleksjonsskjema rundt bekymring
PDF
t
Progresjonsplan for flerspråklige barn i barnehage
WORD
Pedagogisk rapport – skole
WORD
Pedagogisk rapport – barnehage
PDF
t
Observasjonsskjema vedrørende melding til barnevernet – for skolen
WORD
Observasjonsskjema ved melding til barnevernet – for barnehagen
WORD
Møtereferat, nivå 1 – møte med foresatte
WORD
Møtereferat – drøfting og beslutning
PDF
t
Møtemal nivå 2 og 3
PDF
t
Hvordan lage en konkret bekymring
PDF
t
Hjelpeinstanser
WORD
Henvisning til PPT
PDF
t
Handlingsplan for trygt og godt psykososialt barnehagemiljø
PDF
t
Gode møter
WORD
Dialogbasert inntak med BUP – meldeskjema
WORD
Dialogbasert inntak med BUP – kommunal inntaksrutine
PDF
t
Bekymringsskala vedrørende foresatte
PDF
t
Bekymringsskala vedrørende barn og unge
PDF
t
Bekymringsmelding til barnevernet
WORD
Avslutningsnotat
WORD
Aktivitetsplan for å sikre at elever har et trygt og godt psykososialt skolemiljø (§12-4)